Home / NEWSY / Sprzedaż PPV UFC 232 dobra jak na 2018 rok, lecz słaba w porównaniu do przeszłości.
Jones McGregor

Sprzedaż PPV UFC 232 dobra jak na 2018 rok, lecz słaba w porównaniu do przeszłości.

Rynek PPV się zmienia, podobnie jak rynek telewizyjny czy nawet popyt na bilety na gale MMA.

Gala UFC 232: Jones vs. Gustafsson II wykręciła wynik na poziomie około 700 tysięcy sprzedanych PPV. Jest to oczywiście drugi z najlepszych wyników w 2018 roku. Bezdyskusyjne pierwsze miejsce przypadło gali UFC 223: Nurmagomedov vs. McGregor, na którą sprzedano prawie 2,5 miliona subskrypcji PPV.

Wracając do zmian na rynku wydaje się, że gdyby walka wieczoru nie była pojedynkiem z „historią” to sprzedaż wypadłaby jeszcze słabiej. Nie da się ukryć, że problemem obecnie dla UFC jest brak takich zawodniczek jak Ronda Rousey czy Miesha Tate, obie wymienione wykręcały bowiem świetne wyniki sprzedaży PPV. Nie pomaga również przerwa w startach braci Diaz, sporadyczne występy GSP czy Brocka Lesnara. Prawdziwy problem pojawi się jednak w momencie, gdy Cormier przejdzie na emeryturę. Wtedy UFC zostanie jedynie z McGregorem, który jest magnesem na publiczność.

Ludzie coraz chętniej chcą kupować PPV lub oglądać gale w otwartej telewizji wyłącznie w przypadku, gdy w walce wieczoru występuje gwiazda mediów społecznościowych, a taką gwiazdą bez wątpienia jest Conor McGregor, którego wyłącznie na instagramie obserwuje prawie 30 milionów ludzi! Wielu może być zaskoczonych jednak kolejnym spośród najbardziej medialnych aktywnych zawodników jest obecnie Khabib Nurmagomedov. Niekwestionowany mistrz kategorii lekkiej UFC zajmowałby trzecie miejsce jednak wskoczył oczko wyżej wyprzedzając Rondę Rousey. Idealnym krokiem do przodu w obecnej sytuacji byłaby organizacja gali PPV w Rosji i wystawienie Khabiba w walce wieczoru, a jeśli to się nie powiedzie to rozsądnym rozwiązaniem będzie zorganizowanie kolejnej walki McGregora na stadionie AT&T, który może pomieścić ponad 100 000 fanów. UFC wypełniało już o połowę mniejsze obiekty, a decyzja na wypełnienie stadionu drużyny futbolu amerykańskiego przyciągnęłaby media i fanów umożliwiając walkę nie tylko o rekord sprzedanych PPV w MMA, lecz także o rekordowy wynik w historii sportów walki. Pomóc w tym mogłoby wytoczenie największych dział na jednej rozpisce, najmocniejszej i najsilniejszej nie tylko sportowo, lecz i marketingowo karcie walk w historii UFC.

Zobacz także

TJ Dillashaw best

TJ Dillashaw wpadł na dopingu! Oświadczył, że wakuje pas mistrzowski

TJ Dillashaw zanotował wpadkę dopingową. Zawodnik ogłosił w social mediach, że w jednej z pobranych …